7 jaar garantie op je nieuwe ketel
Advies op maat. Offerte binnen de 24u!
Erkend door Vlaamse Overheid
Snelle plaatsing bij dringende problemen
Slimme thermostaten
Uitstekende dienst-na-verkoop: 7/7 bereikbaar via noodnummer
Vlotte communicatie en vakmanschap
Afspraak maken of offerte aanvragen
Je kan een afspraak maken door ons te contacteren via de contactpagina of door het formulier in te vullen
Grondige analyse
Tijdens een bezoek of videocall overlopen we samen aan welke eisen de nieuwe condensatieketel en installatie moeten voldoen. We bereken hoeveel verwarmingsvermogen en warm waterpoductie u nodig heeft. Bijvoorbeeld wordt de afweging gemaakt indien u een extra warm water boiler nodig heeft of indien je huidige boiler net overbodig is. Ook wordt er geanalyseerd hoe we de rookgasafvoer gaan plaatsen en welke thermostaat het best bij u past.

Ontmanteling huidige installatie
Om te beginnen wordt de woning beschermd om schade te voorkomen. Daarna starten we met de ontmanteling van de huidige ketel en/of boiler, en alle verweerde leidingen. Alle verwijderde materialen worden door ons afgevoerd voor recyclage!
Spoelen installatie + plaatsen filter
Tijdens de afbraak analyseren we het CV-water. In sommige installaties merken we dat er door de jaren heen veel vuil en slib zit. Indien nodig spoelen we dan de volledige installatie om te voorkomen dat het vuil in de nieuwe ketel terecht komt. We plaatsen ook steeds een magneetfilter. Deze filter beschermt de nieuwe condensatieketel tegen het CV-water dat terug naar de ketel stroomt door het vuil op te vangen. Bij Bosch geven ze aan dat meer dan 90% van de ketels die op jonge leeftijd problemen heeft, te wijten is aan slechte waterkwaliteit.

Opstart + keuring
Het verwarmingscircuit wordt met water gevuld, ontlucht en gecontroleerd op lekken. Ook het waterdebiet aan alle tappunten wordt nagezien. De gasleiding testen we grondig op eventuele verliezen. Wanneer alle tests succesvol zijn, starten we de ketel op. Tot slot voeren we een rookgastest uit en stellen het officiële keuringsrapport op.

Service na installatie + noodnummer
Na de oplevering kan je steeds rekenen op onze snelle en kwalitatieve service. Elke ketel wordt voorzien van een onderhoudssticker waarop een noodnummer vermeld staat. Via dit noodnummer zijn we steeds bereikbaar, ook op zon- en feestdagen!

Vaak gestelde vragen
Enkele indicatoren om je ketel te vervangen kunnen zijn:
- Waterlekken
- Herhaaldelijke pannes
- Ouder dan 15 jaar
- Geen condensatietechnologie
- Na het laatste onderhoud bleek het rendement onvoldoende te zijn.
- U twijfelt aan de veiligheid
- Gas.be: Vervang je oude gasketel (+20 jaar) en bespaar €500
- Vlaamse Overheid premies voor verwarming: https://www.vlaanderen.be/premies-voor-verwarming